niedziela, 16 lutego 2014

Angry birds-breloczek

Wściekłe ptaki są ostatnio bardzo popularne, więc i ja postanowiłam wykonać jakiegoś. Mój młodszy brat wprost za nimi szaleje ale podobają się nie tylko jemu. Postanowiłam wykonać jednego w prezencie urodzinowym dla brata, małego na próbę.
Powstał o taki:

Brat bardzo się z niego ucieszył ale dzieci cieszy prawie każdy prezent. Wyszedł nie do końca tak jak chciałam, bo po raz pierwszy wyszywałam cokolwiek więc jest krzywy.
Został wykonany z włóczki 50% akrylu i 50% wełny(nazwy nie pamiętam) więc jest bardzo miły w dotyku szydełkiem 2 mm. Wypchałam wypełnieniem z poduszki.
Robiłam go "na oko", formując mniej więcej kulkę. 

Następny czerwony ptak został wykonany w większym formacie, dla kolegi brata na jego urodziny.
Błędem było wyszywanie, bo nie mam w tym wprawy i oczywiście wyszło nie tak jak chciałam i krzywo. Następnym razem użyję kółek zrobionych na szydełku zamiast wyszywać albo nauczę się tego :).
Wygląda mniej groźnie od swojej mniejszej wersji. 
Zrobiłam go "na oko" z tej samej włóczki i użyłam także szydełka 2 mm. Do wypchania użyłam oczywiście wkładu z poduszki ale dodałam kilka szklanych kulek aby był cięższy i "siedział".


Trzeci ptak to breloczek do kluczy. Wykonany z jakichś resztek bawełnianej włóczki szydełkiem 3 mm.
Więc nie jest tak miękki jak dwa poprzednie ale jest za to gładszy. 
Jestem z niego najbardziej zadowolona ale oczywiście nie jest idealny.





Resztę robiłam na oko, do tego jednak postanowiłam sobie zapisać wzór, bo w planach mam wykonanie drugiego do kompletu, bawełniana włóczka bardzo mi się podoba. 
Wykonanie kuleczki nie jest jakoś specjalne trudne, problem mi sprawia jedynie wyszywanie oczek i brwi.
Dziubek został zrobiony z włóczki Yarn Art szydełkiem 2 mm. 

Legenda:
płs.-półsłupek

Opis:
1 okr. magic ring z 5 półsłupkami (ew. 2 oczka łańcuszka w drugie oczko od szydełka 5 półsłupków.)
Podczas robienia pętelki zostawić dłuższą nitkę posłuży jako zaczep do breloczka.
2 okr. w każde oczko 2 półsłupki
3 okr. *półsłupek w 1 oczko w nast. 2 półsłupki*-powt. do końca okr.
4 okr. *1 płs. w 2 nast, oczka, w kolejne oczko 2 płs.*-powt. do końca okr.
5-6 okr. w każde oczko 1 płs.
7 okr. *1 płs. w 2 nast oczka, 2 nast. oczka złączyć płs.* -powt. do końca okr.
8 okr. *1płs. w oczko,  2 nast. oczka złączyć płs.*  -powt. do końca okr.
9 okr. 2 oczka złączyć płs. -powt. do końca okr.

Dziubek:
1 okr. magic ring z 6 płs.
2 okr.w każde oczko 2 półsłupki 
3 okr. w każde oczko 1 płs.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz