poniedziałek, 29 września 2014

Niedźwiadek

Hej,
ostatnio mam coraz mniej czasu na szydełkowanie a to ze względu na to, że jedną trzecią czasu teraz  wypełnia mi praca. Posty więc mogą pojawiać się trochę rzadziej niż dotychczas.
Dziś bym wam chciała zaprezentować niedźwiadka jakiego zrobiłam zainspirowana przez lilleliis.

Do jego wykonania użyłam wzoru tejże autorki, który po polsku możecie znaleźć tutaj. Ja jednak wolałam korzystać z wzoru po angielsku, bo się już do nich przyzwyczaiłam i te polskie są dla mnie strasznie zawiłe. Niedźwiadek jest wykonany ze wzoru na zajączka Funny Bunny ale wzór na mordkę i uszy musiałam wymyślić sama. A o to opis:

Legenda:

o.ł- oczko łańcuszka
p.-półsłupek
*...*-powtarzać do końca okrążenia
o- oczko (półsłupek z poprzedniego rzędu)

Uszy (x2):
Okr.1: 6 p. w magiczne koło ( A jeśli ci nie wychodzi wykonaj 2 o.ł i w drugie oczko od łańcuszka 6p.)
Okr. 2: *po dwa p. w każde oczko* powt. całe okrążenie (12 p.)
Okr. 3-4:*1 p. w każde o.* powt. całe okrążenie (12 p.)
Zostawić dłuższą nitkę do przyszycia.

Mordka:
Okr. 1: 6. o.ł, p. w 4 o.ł (zaczynając od drugiego o.ł), 3p. w nast. oczko, p. w 3 nast. oczka, 2 p. w nast. oczko (12 p.)
Okr. 2: 2 p. w pierwsze oczko, p. w 4 nast. oczka, 2 p. w nast. oczka, p. w 4 nast. oczka, 2 p. w nast. oczko (16.p)
Zostawić dłuższą nitkę do przyszycia.

Wyszyć nosek i wszystko do siebie przyszyć i gotowe :)

Ja do wykonania swojego niedźwiadka użyłam włoczki Hymalaya Everyday i szydełka 3.5 mm. 

Mam nadzieję, że mój wzór się komuś przyda i życzę Wam przyjemnego tygodnia :)



6 komentarzy:

  1. To nie jest niedźwiadek tylko Bobo-miś :P ale jest śliczny :)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeuroczy misiak, można go schrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie to tworzysz:D Jestem z ciebie taki dumny...

    Muminek

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa, jak to robisz, że Twoje misie zawsze wyglądają na zadowolone? :) Chociaż o tym powiedziałabym, że to Misia, ale nie znam się na niedźwiadkach :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja to robię? Hmmm... ciężko odpowiedzieć na to pytanie, zawsze wole aby moje misie miały miłą minkę a nie taką smutną i czasem muszę pruć kilka razy aby uzyskać efekt, który mnie zadowoli. Poza tym w swoje amigurumi i każdą inna prace szydełkową wkładam całe swoje serce i cierpliwość jakie posiadam. Dzięki temu każdy mis jest wyjątkowy i zadowolony :D

      Usuń
    2. To na pewno widać w nich :)

      Usuń