środa, 6 września 2017

Recenzja- Melanżowy kordonek Babylo od DMC

Hej,

dzisiaj przychodzę do Was z recenzją  kolorowego kordonka Babylo od firmy DMC.
Możliwe, że ktoś z Was przeżył właśnie deja vu, bo kordonek Babylo już recenzowałam i serdecznie zapraszam do tej recenzji. Jednak tutaj mamy do czynienia z melanżowym kordonkiem czyli takim, który ma kilka różnych kolorów na jednej nitce.

Czym różni się Kolorowe Babylo od zwykłego zwykłego kordonka Babylo?  W zasadzie tylko pochodzeniem bawełny, która jest długowłóknistą szkocką bawełną.

Kordonek występuje w dwóch grubościach 10 i 20. Do wyboru mamy 6 kolorów, które jak dla mnie są idealnie skomponowane.  Jeśli ktoś chce zapoznać się ze wszystkim kolorami to odsyłam do strony DMC. Osobiście najbardziej podoba mi się kolor o numerze 4515, którego niestety jeszcze nie mam.


 Producent zaleca szydełkowanie rozmiaru 10 szydełkiem 1,5-1,75 mm a kordonka 20 1,25-1,5 mm.
Ja do obu kordonków używałam tego samego szydełka i było ono w rozmiarze 1,25 mm.



Jak widać przez to, że użyłam jednego rozmiaru szydełka do różnych grubości kordonka widać, że jedna zakładka wyszła bardziej zbita a druga jest bardziej luźna. Zarówno grubość 10 jak i 20 przerabia się bardzo dobrze, nic nie haczy, nitka bardzo płynnie ślizga się po szydełku. Bardzo polecam, ponieważ nitka nie jest bardzo sztywna ale też nie za miękka, taka w sam raz.


Postanowiłam wyszydełkować zakładki do książek. Książki są moją pierwszą miłością, a więc zakładki zawsze się przydają, zwłaszcza takie kolorowe  szydełkowe.




Jak Wam podobają się moje nowe zakładki? Szydełkowałyście już z kordonka Babylo?

3 komentarze:

  1. Parę razy miałam już kupić ten kordonek, ale zawsze zastanawiałam się jaki będzie efekt końcowy. Teraz już wiem, dzięki za recenzję, zakładki są śliczne :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. zakładki ładne
    nie lubię melanżowych kordonków, nie wiadomo jaki efekt końowy będzie
    chyba ładniej wygląda na szpulce...

    OdpowiedzUsuń