wtorek, 28 stycznia 2014

Duża okągła serwetka

Serwetkę robiłam kilka tygodni temu. Nie jest zbyt idealna, bo szydełkuję od niedawna i wykonałam ją zbyt dużym szydełkiem dodatkowo nie rozciągałam jej wystarczająco mocno. Została wykonana na urodziny babci. Obdarowanej oczywiście bardzo się spodobała ale ja nie do końca jestem zadowolona z efektu. 
Została zrobiona z kordonka Maxi koloru białego szydełkiem 1,75 mm.
Miałam problem z jej rozciągnięciem po wykrochmaleniu. Zwyczajnie nie pomyślałam gdzie bym mogła ją rozciągnąć, więc bardzo ważne jest aby o tym pamiętać. Ostatecznie została rozciągnięta na pufie. 
Z tą serwetką wiąże się jeszcze pewna anegdotka wynikająca z mojej szydełkowej niewiedzy. Wprawne ok z pewnością wypatrzy, żę środkowe kółko serwetki nie jest wykonane słupkami tak jak powinno być a półsłupkami narzutowymi. Nie rozgryzłam opisu i obrazków z książki z której się uczyłam i oto efekt. A gdy to odkryłam przez przypadek oglądając jakiś filmik na YouTube, byłam przerażona, jednak stwierdziłam, że nie będę pruć, bo szkoda i środek jest wypukły a reszta serwetki gładka. Nauczyłam się aby pilniej śledzić nowe sposoby splotów a nie na odczepnego, bo można się rozczarować. 

Jeśli komuś się spodobała dodaję schemat :



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz