niedziela, 6 grudnia 2015

Mały miś- wzór

Hej,
mam dziś dla Was prezent z okazji Mikołajek. Nie często się zdarza, że udostępniam swoje wzory  wynika to tylko z tego, że nie chce mi się przenosić tego co mam zapisane z kartki na komputer.
Poza tym pisanie wzorów po polsku nie jest takie proste jak np. po angielsku. Jednak bardzo mało jest polskich wzorów. Postanowiłam się wysilić i spisać jakiś aby zwiększyć grono tych polskich opisów.






Wzór na misia wymyśliłam podczas robienia prezentów mikołajkowych na grupie szydełkowej. Brałam udział w dwóch wymiankach. Kiedy dojdą moje paczki pochwalę się oczywiście co dostałam. Na wymiankę wymyśliłam jeszcze prosty wzór na bransoletkę szydełkowokoralikową i haftowaną zakładkę (wzoru na zakładkę jednak nie będzie, bo nie potrafię go odtworzyć nie mając jej przed sobą). Misie zrobiłam dwa, bo na dwie wymianki, przy jednym spisywałam wzór a przy drugim sprawdzałam czy nie ma błędów i oto one.


Używałam włóczki Cotton Light i szydełka 3 mm. Można oczywiście użyć innej włóczki i szydełka i wtedy misiak wyjdzie mniejszy lub większy w zależności z czego skorzystacie. Mój misio miał ok. 10 cm.




Tak więc wzór na małego misia :

Legenda: 
Pół.- Półsłupek
o.- oczko z poprzednie rzędu czyt. półsłupek
np.- Półsłupek nawinięty

Głowa: 
Okr. 1: 6 p. w magiczne koło ( A jeśli Ci nie wychodzi wykonaj 2 o.ł i w drugie oczko od łańcuszka 6p.)
Okr. 2: po dwa p. w każde oczko (12 p.)
Okr, 3: *1 pół. ,w nast. oczko 2 pół. *(18p.)
Okr. 4: *1 pół w każde z 2 nast. o, 2 poł. w nast. o*, powt. całe okrążenie  (24 p.)
Okr. 5: *1 pół  w każde z 3 nast. o, 2 p. w nast. o*, powt. całe okrążenie (30 p.)
Okr. 6: *1 pół  w każde z 4 nast. o, 2 p. w nast. o*, powt. całe okrążenie (36p.)
Okr.7-10:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (36 p.)
Okr.11:* 1 p w każde z 4 nast. o, 2 nast o złączyć p.*-powt. całe okrążenie (30 p.)
Wyszyć oczka lub zaczepić styft eye  i wypchać.
Okr.12:* 1 p w każde z 3 nast. o, 2 nast o złączyć p.*-powt. całe okrążenie (24 p.)
Okr.13:* 1 p w każde z 2 nast. o, 2 nast o złączyć p.*-powt. całe okrążenie(18 p.)
Okr.14:* 1 p w każde nast. o, 2 nast o złączyć p.*-powt. całe okrążenie(12 p.)


Pyszczek
Okr. 1: 6 p. w magiczne koło 
Okr. 2: po dwa p. w każde oczko (12 p.)
Okr, 3: *1 pół. ,w nast. oczko 2 pół. *(18p.)
Okr.4:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (18 p.)

Wyszyć nosek i buźkę. Pyszczek można lekko wypchać podczas przyszywania do głowy. 

Tułów
Okr. 1: 6 p. w magiczne koło
Okr. 2: po dwa p. w każde oczko (12 p.)
Okr, 3: *1 pół. ,w nast. oczko 2 pół. *(18p.)
Okr. 4: *1 pół w każde z 2 nast. o, 2 poł. w nast. o*, powt. całe okrążenie  (24 p.)
Okr. 5: *1 pół  w każde z 3 nast. o, 2 p. w nast. o*, powt. całe okrążenie (30 p.)
Okr.6-9:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (30 p.)
Okr.12:* 1 p w każde z 3 nast. o, 2 nast o złączyć p.*-powt. całe okrążenie (24 p.)
Okr.13:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (24 p.)
Okr.14:* 1 p w każde z 2 nast. o, 2 nast o złączyć p.*-powt. całe okrążenie(18 p.)
Okr.15:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (18 p.)
Okr.16:* 1 p w każde nast. o, 2 nast o złączyć p.*-powt. całe okrążenie(12 p.)

Nogi (x2)

Okr. 1: 6 p. w magiczne koło 
Okr. 2: po dwa p. w każde oczko (12 p.)
Okr, 3: *1 pół. ,w nast. oczko 2 pół. *(18p.)
Okr. 4: *1 pół w każde z 2 nast. o, 2 poł. w nast. o*, powt. całe okrążenie  (24 p.)
Okr.5:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (24 p.)
Okr.6:* 1 p w każde z 2 nast. o, 2 nast o złączyć np, 1 p w każde z 2 nast. o, 2 nast o złączyć p, 1 p w każde z 2 nast. o, 2 nast o złączyć np, 1 p. w 12 nast. o .* (21 p.)
Okr.7:* 1 p. w nast. o, 2 nast o złączyć np, 1 p w nast. o, 2 nast o złączyć p, 1 p w nast. o, 2 nast o złączyć np, 1 p. w 5  nast. o, 2 nast o złączyć np,, 1 p. w 5  nast. ( 17p.)
Okr.8:*  2 nast o złączyć p.(powt. 3 razy) 1 p. w 11  nast. ( 14p.)
Okr.9:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (14 p.)
Okr.10:*1p. w2 nast. o., * 1 p w nast. o, 2 nast. o złączyć p.*-powt 4 razy* (10 p.)

Łapki (x2)

Okr. 1: 6 p. w magiczne koło Okr. 2: po dwa p. w każde oczko (12 p.)
Okr.3-4:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (12 p.)
Okr.5:*  2 nast o złączyć p.*-powt. całe okrążenie(6p.)
Okr.6-8:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (6p.)


Uszy (x2)

Okr. 1: 6 p. w magiczne koło 
Okr.2-3:*1p. w każde o.* powt. całe okrążenie (6p.)


Mam nadzieję, że wzór jest czytelny, może pokuszę się o napisanie go po angielsku. W razie jakichkolwiek błędów w wzorze prosiłabym o  ich zgłaszanie. Oczywiście jeśli ktoś ma jakieś pytania to zapraszam do ich zadawania na maila niteczka20@gmail.com

Pozdrawiam Was serdecznie :)



11 komentarzy:

  1. Bardzo fajny prezent :) Mam koleżankę, która takiego właśnie opisu szuka :) Zaraz jej podeślę adres :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudaśne:) Lubię takie maleństwa!

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję, miś cudny :)
    skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny misio - wspaniały prezent - dziękuję bardzo :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba spisać wzór, bo misie są rewelacyjne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tułow? prosze mi powiedziec co jest między okr 6 -9 a okr 12 ????
    10 i 11 rzędu nie ma co zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  7. mysle,ze dalej jak logika wskazuje: 10,11,12,13,14 i koniec. Jutro zaczne go robic, ciekawe co mi wyjdzie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń